Hej Höst

Tiden bara rinner iväg känns det som. Nyss var det sommar och nu är vi i mitten av oktober. Det känns som jag gör saker hela tiden men egentligen gör jag nog inte så mycket. Kom hem från Stockholm i torsdags efter att ha varit på kurs. I fredags var jag på räkfrossa på min gamla arbetsplats som fyllde 40 år. Med tanke på att jag varit ifrån familjen hela veckan var suget inte så vansinnigt stort när jag gick från jobbet i fredags. Men efter några glas vin var det riktigt trevligt.

För några veckor sedan var jag på vårdcentralen och gnällde över att jag haft så ont i halsen så länge. Jag har varit där och gnällt tidigare utan att det hänt så mycket men den här gången gick det bättre. Vips så hade jag en remiss till öron, näs och hals för att utreda om jag ska operera bort halsmandlarna. Ska bli intressant att se vad de säger. När man googlar runt på forum och liknande så verkar det göra hemskt ont att genomgå en sådan operation men jag är så vansinnigt trött på att ha ont i halsen så det får det vara värt. Jag hoppas inte det dröjer för lång tid innan jag får komma dit så jag hinner ångra mig.

Jag har spelat lite beachvolleyboll under hösten. En kompis, som menade att alla beachvolleyspelande tjejer har jättesnygga kroppar, tyckte att vi skulle anmäla oss till en nybörjarkurs. Jag, som hade för mig att jag var ganska duktig på volleyboll och dessutom ganska tacksam för idrotter som går att kombinera med lätt halsont, var inte sen att haka på. Tyvärr har det visat sig att jag inte är någon talang direkt. Inte blir det bättre av att jag missat träningstillfällen på grund av resor, sjukdom och annat jox. Varje gång jag varit på en träning tänker jag att jag ska köpa en boll och tvinga G att kasta den till mig för att sedan komma till träningen och dominera. Resten av veckan känns det inte lika prioriterat och sen står jag där på träningen och skäms. Det är bara att inse att jag nog är bäst på idrotter där man kan kompensera bristande talang med mycket vilja. Det verkar inte funka med beachvolleybollen tyvärr.

2 tankar om “Hej Höst

  1. Men du, du måste ta bort halsmandlarna! Jag hade jätteproblem med min hals som barn, hade halsfluss varannan månad. Har jag berättat det här redan kanske kom jag på nu? =) I alla fall så opererade jag bort dem när jag var 12 år, jag fick lunginflammation några månader senare (man har tydligen lite ökad risk för det om man opererat bort mandlarna) men sedan dess har jag aldrig haft några problem med min hals. Det gjorde lite ont ett par dagar efter operationen kommer jag ihåg, jag åt typ bara glass men det kan ju kännas helt okej när man är 12 (och när man är 30 och 50 också hehe) =)
    Du verkar ha haft så himla mycket problem med din hals så jag tycker verkligen att du ska ta bort mandlarna! Hoppas väntetiden inte blir alltför lång. Kram

    • Tack! Jag ska ta bort dem om jag får. Verkar vara lite olika med vad som krävs dock. Även om jag haft mycket problem så har ju ”bara” haft tre halsflussar. Att äta glass i några dagar låter ju inte så hemskt =).

Lämna en kommentar