Nils och jag på torget

Nils och jag är ensamma hemma i två dagar. Jag kände mig lite deppig på jobbet men efter att ha peppats upp lite av en kompis stack jag hem till Nils. Och vi har haft världens mysigaste eftermiddag/kväll.

Vi tog bilen till torget. Först stack vi in på Mc Donald´s. Nils fick en vanlig hamburgare (som han slukade på två röda) , en morotspåse (som han vägrade röra) och en mjölk. Jag åt två vanliga hamburgare och två morotspåsar (min och Nils.) Efter det gick vi och köpte en kavaj till mig som jag spanat in ett tag. Sen gick vi till bokaffären och köpte två nya böcker till Nils. En bok av Stina Wirsén som heter Hej och en Emma-bok av Gunilla Wolde. (Nils hade ett smärre utbrott är han inte fick vända ut och in på en bok men det var egentligen den enda sura stunden på hela vistelsen.) Efter bokaffären gick vi till leksaksaffären där Nils åkte rutschbana, lekte i lekstugor och åkte karusell. Jättekul och alldeles graaatis.

Nils var så fin och go hela tiden (förutom i bokaffären då) och vi gick och tittade i skyltfönster och myste.

De hade öppnat en juicebar med raw-food-inriktning som jag inte sett förut. De hade massa olika ”kokosbollar” gjorda på nötter, frukt, kakao och frön. Allt var ekologiskt men tyvärr hade de proteinpulver i alla bollarna som var kvar och det var jag inte så sugen på. Konstig kombination kan jag tycka. Ett koncept där allt ska vara rent och ekologiskt men med ett konstgjort proteinpulver. En smoothie gjord på bl.a. kokosmjölk och mango blev det dock.

Smoothien kom väl till pass eftersom vi gjorde ett spontant inhopp  hos frisören.

Jag fick hjärnsläpp och tackade jag ja till en grön blixt i Nils hår när han var färdigklippt. Frisören sa att den skulle gå ur på en hårtvätt och att alla barn älskade det. Jag hade redan sett en sjuårig pojk som fått blå strimmor i håret och det såg lite tufft ut..

Gaah!! Själva frisyren blev kanonfin men jag ångrade blixten så fort jag kom ur från frisören. Var helt säker på att grön färg skulle besudla hans fina hår för alltid. Och Nils kunde inte bry sig mindre om sin blixt. Men efter en dusch var den faktiskt borta. Beviset på vår svenne-banan-dag.

6 tankar om “Nils och jag på torget

  1. Trillade in här av en slump 🙂 Vilken goding-kille du har! Och ert radhus på bilden ser så mysigt ut, är själv supersugen på flytt men vet inte vart! Vart är det? Liknar Änggården 🙂 Ha de gott!

    • Tack! Vad snällt! Han är min fina pojk =). Huset ligger i Änggården precis som du gissar. Man får spana runt lite på olika områden innan man bestämmer sig. Man vill ju inte flytta i onödan =).

Lämna en kommentar